Sommar Brud

Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

Våld!

Av Alicia - 27 juni 2015 19:39

Vad innebär våld?
Att någon slår dig, sparkar dig, knuffar dig hårt. Det kan även vara att någon slår någon annan jätte hårt, och du står och kollar på. Då kan det räknas även som våld mot dig. Våld innebär också att någon tafsar på dig på ställen man inte får. Våld är olagligt. Så allt det här jag har skrivit är olagligt, saker man inte får göra. Jag har själv blivit utsatt för våld, att någon har tafsat på mig. Det tog en och en halv månad innan jag berättade för mamma, jag var så orolig vad som skulle hända om jag berätta. Men jag berättade för mamma och mamma berättade för pappa. Så dagen efter jag berätta åkte vi in till polisen. Det blev många polis förhör och mycket sånt man inte ville vara med om.. Men det är aldrig okej att någon annan person tar på er där ni inte vill. Och om det händer så berätta för någon så fort du bara kan..

Det kommer upp flera inlägg om detta ämne. Imorgon och dagar efter den. Det är ett viktigt ämne som man inte brukar diskutera, så därför tänker jag ta upp det här. Vill inget ska hända er. Älskar er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alicia - 5 november 2015 13:13

Hej bloggis

Av Alicia - 5 november 2015 08:45

Hej bloggen

Av Alicia - 29 oktober 2015 14:48

Sådär nu har vi kommit iväg till Bowling hallen.. I Mariestad blev det visst, var så himmla dyrt i Skövde. Kosta runt 400kr för 1bana i 1 timme. Så vi tog Mariestad istället. Där man fick 2banor i 1 timme för 200kr. Men det ska bli spännade.. Haha!...

Av Alicia - 29 oktober 2015 08:49


Åå hej bloggisen!!

Ovido - Quiz & Flashcards