Sommar Brud

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Alicia - 10 juli 2015 21:36

Här kommer ett recept på balsamsprayet jag brukar göra, för mig så reder den här sprayen ut tovor så det blir enklare att borsta hårer.

?En tom spray flaska som i mitt fall blev en tom värmeskyddsfaktor flaska.
? Vatten
? Balsam
? SF hårinpackning
? Arganolia

Gör såhär:
Börja häll i balsam och arganolia, sedan häller du i halva flaskan med iskallt vatten. Efter du gjort det så tar du i en klick hårinpackning som ska vara lika stor som en femma. Sen fyller du flaskan full med iskallt vatten. Sätt på korken och skaka så allt blandas runt. Nu är det dags att spraya de i håret.
Ha en bra kväll allihopa <3

Av Alicia - 10 juli 2015 15:39

Använd alltid värmeskyddsfaktor när du plattar, lockar, våfflar till och mer när du fönar. Du kan bränna ditt hår enklare när du inte har ett skyddande medel i håret. Det gör även att håret inte slits lika lätt. Om man inte vill ha ett slitet hår försök att inte använda värme i håret och färga och blek inte håret hemma. Använd vårdande produkter till håret tillexempel arganolia, bra hårinpackningar m.m Om man ändå vill ha lite lockigt hår använd skumgummi stänger. Strumpor för att få lockar.

Av Alicia - 10 juli 2015 13:34

Tja har precis varit ute i skogen och plockat blåbär, kantareller och smultron. En liter kantareller är la inte så dåligt eller??


Av Alicia - 10 juli 2015 10:34

Morgon bloggen <3. Hoppas det är bra med er?! Jag har haft en blogg paus i några dagar, men nu kommer det nya och flera inlägg per dag. Spännande va¿¡ Hehe. Idag så ska jag och min familj åka till Hova riddarvecka. Det är en riddar grej som är varje år, vissa klär ut sig till riddare bland annat. Det finns så man kan köpa godis i strutar som jag själv tycker är väldigt mysigt. Det finns borgar man får klättra i m.m Inte direkt något jag planerat att göra men vi får väl se. Kramar till er < 3

Ovido - Quiz & Flashcards