Sommar Brud

Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Alicia - 27 juni 2015 19:39

Vad innebär våld?
Att någon slår dig, sparkar dig, knuffar dig hårt. Det kan även vara att någon slår någon annan jätte hårt, och du står och kollar på. Då kan det räknas även som våld mot dig. Våld innebär också att någon tafsar på dig på ställen man inte får. Våld är olagligt. Så allt det här jag har skrivit är olagligt, saker man inte får göra. Jag har själv blivit utsatt för våld, att någon har tafsat på mig. Det tog en och en halv månad innan jag berättade för mamma, jag var så orolig vad som skulle hända om jag berätta. Men jag berättade för mamma och mamma berättade för pappa. Så dagen efter jag berätta åkte vi in till polisen. Det blev många polis förhör och mycket sånt man inte ville vara med om.. Men det är aldrig okej att någon annan person tar på er där ni inte vill. Och om det händer så berätta för någon så fort du bara kan..

Det kommer upp flera inlägg om detta ämne. Imorgon och dagar efter den. Det är ett viktigt ämne som man inte brukar diskutera, så därför tänker jag ta upp det här. Vill inget ska hända er. Älskar er <3

Av Alicia - 27 juni 2015 17:51

Min älskling genom livet FELIX VITLÖKSÅS! ! Älskar dig min babe <3

Av Alicia - 27 juni 2015 16:39

Hej på er <3 Har varit borta hela dagen idag, så därför har jag inte kunnat blogga hehe.. Vi har varit på Bäcken där det var något stort barnkalas, Ola som leder Amigo var där. Några bilder blev det!! Lite senare sen så ska jag ta upp ett viktigt ämne (i ett annat inlägg). Nu ska jag grilla och sen åka och bada med familjen. Hejdå så länge <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards